Sidor

torsdag 25 november 2010

Operationen gav René livet tillbaka




. Publicerad: 2010-11-24 Det första året efter operationen gick René ner 60 kilo. Nu väger hon 74 kilo. Operationen gav René livet tillbaka
Köp Plus - läs hela intervjun.
Depressionerna började i tonåren "Pappa talade om hur ful, fet och värdelös jag var" 3 Blogga om artikeln
Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8146684.ab

Efter år av tröstätande stod vågen på 137 kilo och René Krés planerade att ta sitt liv. Nu har den 28-åriga tvåbarnsmamman fått tillbaka livsgnistan – tack vare magsäcks­operationen i Tyskland.
– Jag hade aldrig klarat att vänta på köerna här hemma, då hade de lika gärna kunnat köra över mig med en lastbil, säger hon.

René Krés sätter på kaffe och dukar fram ett stort fat med hembakade bullar hemma i villan i Säffle.
Efter år av tröstätande stod vågen på 137 kilo och René Krés planerade att ta sitt liv.

Nu har den 28-åriga tvåbarnsmamman fått tillbaka livsgnistan – tack vare magsäcks­operationen i Tyskland.
– Jag hade aldrig klarat att vänta på köerna här hemma, då hade de lika gärna kunnat köra över mig med en lastbil, säger hon.





– Innan operationen hade jag ätit upp hela det här fatet innan bullarna ens hade tinat. Nu kan jag ta en och vara nöjd med det, säger hon.

Depressionerna började i tonåren. Mycket av det dåliga måendet berodde på en frånvarande pappa. René sjukskrev sig ofta från skolan i smyg. I stället gick hon till Konsum och köpte godis.

– Att äta var ett sätt för mig att försvara mig, att gömma det som var jobbigt.

Kristina Ohlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar